Ramadhan Al-mubarak


Ramadhan datang lagi..bulan yang penuh berkah..agak busy sebab kena move office.
Tak tahu kenapa tapi ramadhan tahun ni agak slow...nasib my daughter berbuka jer apa yang aku masak sb aku tersangat malas nak pi bazar ramadhan mengadap traffic jam.
Saat-saat macam ni aku rasa terasa sangat rindukan Bazar Ramadhan kat Bandar Perda dan Bazar kat Bayan Baru,Penang.Sebab terasa sangat kemeriahannya.
Disebabkan rumah aku skrg ni jauh dari bazar tu,aku berbuka jer dengan apa yang ada.
Sebenarnya,keadaan hidup kita akan berubah dengan sendirinya bila persekitaran kita berubah.Aku dah jadi slow motion picture bila stay disini,jadi skema dan keras kejung.Dan itu buatkan aku sangat-sangat rindu Penang ok!!
Neighbours pun takder kt sini..dulu ingat jiran depan rumah selalu bagi juadah berbuka,huahua..
Sekarang kurang meriah dan anak-anak pun takder kawan-kawan.Dan juga lagi,aku rasa malas nk berfb skrg.Aku tak der mood bila fikir pasal classmate yg dh lost and found di U dulu.Adakah kerana aku tak glemer?muahahaha...huh,aku kan manusia isolate..
selamat berpuasa semua...

No comments:

Post a Comment