Wednesday, June 14, 2017

Menu berbuka Ramadhan 18,19,20

Kadang-kadang bila masa nak berbuka tu, set meja rasa sayang jugak kalo tak amik gambar.
So kita tayang gambar makanan berbuka ok.
Takde nak set macam makan kat hotel ke apa..just set macam orang kampung berbuka. Guna tangan je..takde placemat ke goblet ke.

Kita ni yang dah tua, makan ringkas pun tak apa. Kurangkan pembaziran.
Tapi bila ada ank yang baru nak belajar berpuasa penuh, kenalah jugak reward dia.. keinginan dia nak makan apa. Jadi bila ada anak yang masih bersekolah rendah normal menu meriah sikit..ada nasi dan lauk, kuih muih dan air manis. atau menu peberet macam burger tu.
Jom cuci mata.

Menu Ahad..ada yg dimasak,ada yg dibeli

semua portion sikit tapi bervariety

keria

roti jala ni beli je

sayur takde jadi ganti dgn buah utk serat

ni peberet anak..retak seribu masak lemak...sedap woi

sambal tempe dan kacang

ayam goreng 2 ketul je..utk ank je ni
menu isnin

ank request burger..ye la nak

kuih sikit

dah ada burger..roti john nak jgk..masa ni ada tetamu so beli byk

ball ball semua

tom yam

sawi goreng sos tiram


menu selasa..semua beli je..gantung kuali 

popia basah favourite aku

air jagung
kalo pi bazar ramadan tak beli murtabak..boleh gempa bumi agaknya

buah mangga dan betik sebab takde sayur

nasi tomato Rm4.50

Nasi lemak aym rempah rm4

nasi ambeng Rm6..boleh lah..boleh makan 3 orang ni..portion besaq
sesekali kena jgk berbuka kat hotel..

1 comment:

  1. Sedapnya mak... Tapi apakan daya ku... Mampu nengok jek... Tak mampu makan...

    ReplyDelete